29 december 2011

Lejon

Tillbringat ännu en dag i min jävla säng med massa filmer, usch verkligen inte kul.
Han inte ens gå ut en stund innan det var mörkt ute.


Kan ju berätta att jag såg "I skuggan av värmen" idag, film baserad på en av Lotta Thells böcker. Har hört ganska mycket av första boken, sen har jag läst hela tredje boken (sammanlagt fem böcker) och jag kan säga såhär att filmen var väl sådär för att det fattades så sjukt mycket i filmen, så ett tips är ju att istället läsa böckerna för det är så mycket mer inlevelse i dom och man får som en "film" i huvudet på typ hur det var (men när jag såg filmen så var det jag "sett" i huvudet väldigt likt de i filmen), och jag måste hitta dom andra böckerna för man vill bara fortsätta att läsa för de är så hemskt och man vill veta hur det kommer att gå osv. Så läs böckerna men se filmen om ni vill men som jag redan sagt så saknas det så fruktansvärt mycket i filmen. Böckerna och filmen är självbiografiska om ett liv av heroinmissbruk. Utspelar sig i Stockholm. Eva och Erik drabbas av den stora kärleken,. Läs böckerna eller/och se filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar